του Δημήτρη Ουλή από τις εκδόσεις Αρμός
Με το Ciné-Theology ολοκληρώνεται μία τριλογία θρησκειολογικής και θεολογικής σπουδής του κινηματογράφου, η οποία με απασχόλησε τα τελευταία δέκα χρόνια. Προηγήθηκε ο Διάβολος στο Celluloid –μία ανάλυση των ταινιών υπερφυσικού τρόμου· ακολούθησε Η Ευδαιμονία της Άγνοιας –μία ανάλυση της τετραλογίας Matrix, των αδελφών Γουακόφσκυ. Και τώρα, το Ciné-Theology: μία ανάλυση αγαπημένων ταινιών, όπως το Pulp Fiction, Το Πράσινο Μίλι, οι Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράντα, το Interstellar, το Αvatar και ο Joker. Παράλληλα όμως, κι ένα φιλικό νεύμα προς τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς –αλλά κι ένας οδηγός προς ναυτιλομένους.
Πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε τον κινηματογράφο στο μάθημά μας; Με ποια κριτήρια επιλέγουμε ταινίες;
Πώς μπορούμε να συζητήσουμε μία ταινία μέσα στην τάξη;
Τι στόχους εξυπηρετεί η συζήτηση αυτή;
Και άλλα πολλά τέτοια ερωτήματα. Με την επίγνωση ότι ο καλός κινηματογράφος είναι Παιδεία· και με την ελπίδα ότι αυτήν την Παιδεία μπορούμε να την προσφέρουμε ως δώρο σε όλους τους ανθρώπους που αγαπάμε: την οικογένεια, τους φίλους, αλλά και τις γενιές των μαθητών και των μαθητριών μας, που δίνουν νόημα σε αυτό που είμαστε, και σε αυτό που εκπροσωπούμε ως δάσκαλοι.
Σελίδες: 428
ISBN: 978-960-615-689-2
Ο Δημήτρης Ουλής γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Οκτωβρίου 1971. Σπούδασε Θεολογία στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. και Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, όπου και ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή, με θέμα την Ανθρωπολογία της New Age θρησκευτικότητας. Σπούδασε επίσης ακορντεόν, πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά της Μουσικής στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Εργάζεται ως καθηγητής θεολόγος στα Εκπαιδευτήρια Γεωργίου Ζώη και ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα του LearnINN ΕΚΠΑ «Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης». Είναι επίσης επισκέπτης καθηγητής Κοινωνιολογίας της Θρησκείας στο Ελληνικό Βιβλικό Κολλέγιο και καθηγητής ακορντεόν και Ανώτερων Θεωρητικών της Μουσικής στο Ωδείο Ριζοπούλου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα καλύπτουν τους κλάδους της ανθρωπολογίας και φαινομενολογίας της θρησκείας, με ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη «εναλλακτικών» μορφών θρησκευτικότητας και τη σχέση της θρησκείας με τον κινηματογράφο και τη δημοφιλή λαϊκή κουλτούρα (pop culture). Εκτός από πολυάριθμες μελέτες και άρθρα του, δημοσιευμένα σε συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού, έχουν εκδοθεί τα βιβλία του:
Ο Διάβολος στο Celluloid. Εξορκισμοί, Πνευματικός Κόσμος και άλλα Άνθη του Κακού στις Ταινίες Υπερφυσικού Τρόμου, Αρμός 2021.
Φτωχός Με Άπειρο Πλούτο: Η Διαλεκτική Νόμου και Ελευθερίας στο Έργο του Συμεών του Νέου Θεολόγου, Αθήνα: Αρμός 2018.
Η Ευδαιμονία της Άγνοιας: Ένα Σχόλιο στην Τριλογία “The Matrix”, Αθήνα: Α/συνέχεια, 2016 (1η έκδοση).
Αλεξίσφαιρες Ιδέες σε Περίοδο Κρίσης: Μια ανάγνωση της ταινίας V for Vendetta, Αθήνα: Α/συνέχεια, 2014.
Unplugged: Αυτοβιογραφικές σημειώσεις ενός Εφέδρου Λοχία, Αθήνα: Θρησκειολογία–Ιερά/Βέβηλα 2006.
Ο Έρωτας και η Νεοπλατωνίνη: μια θεολογία της Σωματικής Επαφής, Αθήνα: Εξάντας 2001.
Οι Εκδόσεις Αρμός μας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Δημήτρη Ουλή «Ciné – Theology- Κείμενα για τη Θρησκεία, τη Θεολογία και τον Κινηματογράφο, και πώς να τα παντρέψετε μέσα στην Τάξη» την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024 & ώρα 19:00 στις Εκδόσεις Αρμός (Μαυροκορδάτου 11, Αθήνα)
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Βασίλης Αδραχτάς, Υπεύθυνος Ελληνικών Σπουδών (University of New South Wales) & Διδάσκων Ισλαμικών Σπουδών (Western Sydney University)
Ηλίας Μαλεβίτης, Εκπαιδευτικός, Δρ. Ισλαμοβυζαντινής Ιστορίας SOAS (Παν. Λονδίνου)
και ο Δημήτρης Ουλής, Εκπαιδευτικός, Δρ. Ανθρωπολογίας της Θρησκείας & συγγραφέας του βιβλίου
Με το Ciné-Theology ολοκληρώνεται μία τριλογία θρησκειολογικής και θεολογικής σπουδής του κινηματογράφου, η οποία με απασχόλησε τα τελευταία δέκα χρόνια. Προηγήθηκε ο Διάβολος στο Celluloid –μία ανάλυση των ταινιών υπερφυσικού τρόμου· ακολούθησε Η Ευδαιμονία της Άγνοιας –μία ανάλυση της τετραλογίας Matrix, των αδελφών Γουακόφσκυ.
Facebook
Twitter
Tumblr
RSS