Γνώμες

Καμμένοι δρόμοι

Καμμένοι δρόμοι

του Ξενοφώντα Γρηγόρη

Από τις εμμονές του κανείς δεν μπορεί να απεμπλακεί εύκολα. Πόσο μάλλον αν είναι ο κ. Καμμένος, ο οποίος αρέσκεται να αρθρώνει αντιπολιτευτικό λόγο βασισμένο σε χρόνιες εμπάθειες  με συγκεκριμένα πρόσωπα. Έτσι, και στη συζήτηση για τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών έργων στην ολομέλεια της Βουλής την προηγούμενη εβδομάδα κατονόμασε τους κκ. Μπόμπολα και Ψυχάρη ως λαμβάνοντες δάνεια  από τράπεζες την ίδια ώρα που οι στρόφιγγες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές. Σε ένα κρεσέντο λαϊκισμού έμπλεξε τις εργολαβίες με τα ΜΜΕ, την έκδοση εφημερίδων και την κατοχή μετοχών σε τηλεοπτικό κανάλι με την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων. Δεν παρέλειψε να καταφερθεί για ακόμη μια φορά εναντίον πάντων χωρίς, όμως, να κάνει σοβαρές αναφορές στο θέμα της συζήτησης, δηλαδή την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων, και φυσικά χωρίς να κάνει αντιπροτάσεις. Μίλησε και για ‘’εθνικούς εργολάβους’’ αγνοώντας ότι τα έργα στη συντριπτική τους πλειονότητα αναλαμβάνονται από κοινοπραξίες πολλών εταιριών, τόσο ελληνικών όσο και ξένων.


Στη στοχευμένη  προσπάθειά του να δημιουργήσει σύγχυση δε μίλησε  για τα πολλαπλά οφέλη των παραπάνω έργων, όπως η δημιουργία 20.000 θέσεων εργασίας. Το ΑΕΠ αναμένεται, επίσης, να αυξηθεί κατά 1,5% σε βάθος τριετίας, κάτι το οποίο είναι κρίσιμο ειδικά κατά τη διάρκεια της δύσκολης οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα. Εκτός αυτού, οι οδικοί άξονες θα αποτελέσουν μέρος ενός ολοκληρωμένου σύγχρονου δικτύου μεταφορών, το οποίο είναι άκρως απαραίτητο, αν η Ελλάδα θέλει να ισχυρίζεται με σοβαρότητα ότι σκοπεύει να αποτελέσει  πύλη εισόδου στην Ευρώπη και διαμετακομιστικό κέντρο. Ας μην ξεχνάμε ότι μόνο αν λειτουργήσουν συνδυαστικά τα διάφορα έργα (οδικοί άξονες, σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμάνια, κτλ) θα έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα προς την παραπάνω κατεύθυνση.  Αλλά δουλειά με μονομερή σχεδιασμό χωρίς στρατηγικούς στόχους δε γίνεται. Οι κορώνες, όσο δυνατές κι αν είναι, δεν προσφέρουν κάτι. . .
Και μιας και αναφέρθηκα σε κορώνες, εντύπωση μου κάνει το γεγονός ότι ο κ. Καμμένος επιμελώς παρέλειψε να αναφερθεί στη δραστική μείωση των ατυχημάτων που θα επιφέρουν οι νέοι δρόμοι – 30% μείωση κατ’ ελάχιστον. Πολλές ανθρώπινες ζωές, που τόσα χρόνια σβήνουν στην άσφαλτο σε δρόμους καρμανιόλες, σε λίγα χρόνια θα είναι ασφαλείς. Αυτό μάλλον δεν το θεώρησε σημαντικό ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, ο οποίος σε  άλλες περιπτώσεις εκμεταλλεύθηκε τον ανθρώπινο πόνο για την επίτευξη πολιτικών επιδιώξεων.
Αλλά κι αν ακόμα σε ένα παράλληλο σύμπαν τα παραπάνω οφέλη χαρακτηρίζονταν ήσσονος σημασίας και παιρνόταν η απόφαση από το κράτος να σταματήσουν τα έργα, τότε από τη μία θα είχαμε πεταμένα λεφτά σε ανολοκλήρωτα έργα, ενώ από την άλλη έναν μακρόχρονο δικαστικό αγώνα με τους παραχωρησιούχους, οι οποίοι εντωμεταξύ θα συνέχιζαν να εισπράττουν έσοδα από τα διόδια.
Αυτό που με θλίβει περισσότερο δεν είναι ότι ο κ. Καμμένος διολισθαίνει σε ανούσιες, λαϊκίστικες τοποθετήσεις. Δεν περίμενα, άλλωστε,  κάτι καλύτερο από το συγκεκριμένο πολιτικό αρχηγό. Είναι ότι ένα κίνημα της Αριστεράς, ο ΣΥΡΙΖΑ, στον οποίο εναποτέθηκαν οι ελπίδες του ιστορικού αυτού χώρου για κάτι καινούριο, υιοθετεί τον αντιπολιτευτικό λόγο  των πάλαι ποτέ παιδιών της παλιάς Δεξιάς βλέποντάς τους ως αναγκαία μετεκλογική συμμαχία για την ανάληψη της εξουσίας,

Σχόλια

Γνώμες

Περισσοτερα στην κατηγορια Γνώμες

Copyright © 2015-2016 Clevernews