Θέατρο

“Φαινόμενο Ρασομόν”

“Φαινόμενο Ρασομόν”

Το “Φαινόμενο Ρασομόν” θα ξαναδούμε ανανεωμένο από τα μέσα Οκτωβρίου στο θέατρο Radar.

Το έργο της Αναστασίας Παπαστάθη εμπνευσμένο από διηγήματα του Ριονοσουκέ Ακουτάγκαβα και από αρχαίους μύθους “περί αληθείας” επιχειρεί να θέσει ερωτήματα που αφορούν στην σχετικότητα της αλήθειας και στην διαφορετική οπτική που έχουν οι άνθρωποι για το ίδιο γεγονός.

Βρισκόμαστε στην εποχή του μεσαίωνα στη δύση.

Μετά την δίκη για τον φόνο ενός άνδρα, ένας Μοναχός, μια Περουκιέρισα κι ένας Ξυλοκόπος, για να προστατευτούν από την καταιγίδα που ξεσπάει, βρίσκουν καταφύγιο στα ερείπια της πύλης Ρασομόν.

Τα τρία αυτά πρόσωπα, συζητούν για το γεγονός που τάραξε την πόλη.

Πριν τρεις μέρες, στο δάσος, ένας Άντρας δολοφονήθηκε και η Γυναίκα του βιάστηκε. Ως ύποπτος, συλλαμβάνεται και οδηγείται στο δικαστήριο ένας Ληστής. Η Γυναίκα καλείται να καταθέσει, το ίδιο και ο Μοναχός που είδε το ζευγάρι να μπαίνει στο δάσος, αλλά και ο Ξυλοκόπος, που όπως ισχυρίζεται ήταν ο πρώτος που βρήκε τον νεκρό. Ακόμα και την εκδοχή του Άντρα μαθαίνουμε μέσω της Περουκιέρισας, που τον συνάντησε τυχαία αιμόφυρτο στο δάσος, λίγο πριν πεθάνει.

Μάρτυρες και κατηγορούμενοι , για το ίδιο γεγονός, αφηγούνται μια διαφορετική ιστορία, η οποία ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του θεατή και του επιτρέπει να δώσει τις δικές του απαντήσεις.

Ο Ριονοσουκέ Ακουτάγκαβα και ο όρος “Φαινόμενο Ρασομόν”

Ο Ριονοσουκέ Ακουτάγκαβα υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της Ιαπωνικής λογοτεχνίας. Γεννήθηκε το 1892 και αυτοκτόνησε σε ηλικία 35 ετών.

Στοχαστής με σπάνιο πνεύμα, γνήσιος διανοητής αρνήθηκε κάθε συμβατικότητα. Πολλά από τα θέματά του, άντλησε από μεσαιωνικές ιστορίες της πατρίδας του τις οποίες ξαναέγραψε με σύγχρονη ψυχολογία και μοντέρνα δομή. Μετέφρασε την κλασική αγγλική και γαλλική λογοτεχνία και έγραψε ένα σημαντικό αριθμό ποιημάτων. Έγινε ευρύτερα γνωστός μετά το 1950 όταν ο Ακίρα Κουροσάβα γύρισε την ταινία “Ρασομόν”, το σενάριο της οποίας ήταν βασισμένο σε μια συλλογή διηγημάτων του με τίτλο “Ρασομόν”.

Το 1952 η ταινία συμμετείχε στις Κάννες και κέρδισε το μεγάλο βραβείο.

Η επιτυχία της ξεπέρασε τα σύνορα της Ευρώπης και έφτασε μέχρι την Αμερική. Πολλά χρόνια μετά, το θέμα της παραμένει επίκαιρο.

Ο ανεξιχνίαστος φόνος ενός άντρα στην μεσαιωνική Ιαπωνία των σαμουράι και οι διαφορετικές καταθέσεις των μαρτύρων εξακολουθεί να απασχολεί την σκέψη των διανοητών, αλλά και να έλκει το ενδιαφέρον των σινεφίλ.

Έτσι επικράτησε ο όρος “Φαινόμενο Ρασομόν” κυρίως στην νομική επιστήμη αλλά και στην ψυχολογία.

Στην νομική για παράδειγμα ο ανωτέρω όρος, αντιπροσωπεύει την περίπτωση, που για το ίδιο γεγονός υπάρχουν διαφορετικές καταθέσεις μαρτύρων.

Κείμενο/ Σκηνοθεσία/  Φωτισμοί: Αναστασία Παπαστάθη

Μουσική-Ήχοι Πάνος Φορτούνας

Επιμέλεια Κίνησης: Αντώνης Κουτρουμπής

Ερμηνεύουν με σειρά εμφάνισης οι ηθοποιοί:

ΜΟΝΑΧΟΣ: Αναστασία Παπαστάθη

ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ: Νίκος Μπουσδούκος

ΠΕΡΟΥΚΙΕΡΙΣΑ: Μαρία Σκούντζου

ΛΗΣΤΗΣ: Δημήτρης Τσολάκης

ΑΝΔΡΑΣ: Γιώργος Λαμπριανός

ΓΥΝΑΙΚΑ: Άλκηστις Βούλγαρη

κάθε Σάββατο στις 9μμ και Κυριακή στις 7μμ

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Θέατρο Radar, Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93, Αθήνα, στάση μετρό Άγιος Ιωάννης, τηλ. : 210 9769294

Θέατρο

Περισσοτερα στην κατηγορια Θέατρο

Copyright © 2015-2016 Clevernews