Πολιτική

Νίκος Τσούκαλης: «Θέλουμε μία πραγματική μεταρρύθμιση. Για αυτό το λόγο καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο»

Νίκος Τσούκαλης: «Θέλουμε μία πραγματική μεταρρύθμιση. Για αυτό το λόγο καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο»

Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΔΗΜΑΡ στην ολομέλεια σχετικά με το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

«Η αυτοτέλεια του Λυκείου, της μέσης εκπαίδευσης, με ένα τρόπο μπορεί να κατακτηθεί: με το εθνικό απολυτήριο, την απεξάρτηση οποιασδήποτε διαδικασίας εισαγωγής στα πανεπιστήμια από αυτό και τη διαδικασία απόκτησης του.»

«Θέλουμε μία πραγματική μεταρρύθμιση. Για αυτό το λόγο καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο»

Ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ κ. Τσούκαλης τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του:

«Χαρακτηρίσαμε το νομοσχέδιο και την κοινοβουλευτική σας πρωτοβουλία ως άτολμη. Και έχουμε ένα λόγο περισσότερο εμείς ως Δημοκρατική Αριστερά να τη χαρακτηρίζουμε ως άτολμη, για τον εξής απλό λόγο: Γιατί είμαστε το μόνο κόμμα της Αντιπολίτευσης, όπου συμμετείχαμε ενεργότατα στις διαβουλεύσεις για τη διαμόρφωση αυτού του περίφημου σχεδίου για το νέο Λύκειο, πολύ πριν εσείς γίνετε Υπουργός Παιδείας.

Όταν συμμετέχεις σε μία τέτοια προσπάθεια, θέλοντας έστω και για την πολιτική μας υστεροφημία να αφήσουμε τη σφραγίδα μας σε μία τέτοια μεταρρύθμιση για το νέο Λύκειο και αυτή η μεταρρύθμιση έρχεται με τη μορφή αυτή της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, τότε νιώθουμε σαν προδομένοι. Ταιριάζει για εμάς η γνωστή ρήση «ώδυνεν όρος και έτεκεν μυν». Άλλη διαδικασία περιμέναμε. Περιμέναμε μία διαδικασία ανοιχτή, πανηγυρική, όπου πραγματικά θα αφήσει τη σφραγίδα της σε αυτή τη μεταρρύθμιση.

Ένα άλλο θέμα το οποίο έχει προκαλέσει εντύπωση, είναι ότι κάθε φορά που λέει κάποιος πολιτικός χώρος ή κάποιος Βουλευτής ότι πρέπει να προσαρμόσουμε την παιδεία μας, την εκπαίδευσή μας στα ευρωπαϊκά πρότυπα, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι ξεσηκώνονται, λες και έχουμε εμείς, με όλα αυτά τα οποία περιγράφονται και μέσα στην Εισηγητική Έκθεση, πρόβλημα αφομοίωσης. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, οι δύο μεγαλύτεροι πυλώνες εθνικισμού στην Ευρώπη είναι ο γαλλικός και ο γερμανικός. Φοβούνται και αυτοί τόσο πολύ, ούτως ώστε να έχουν παραδείγματος χάριν προαιρετικό το μάθημα των Θρησκευτικών;  Φοβούνται τόσο πολύ στην μητρόπολη του καθολικισμού, την Ισπανία, ώστε να είναι προαιρετικό το μάθημα των Θρησκευτικών με την εφαρμογή, την ισχύ των εναλλακτικών μαθημάτων; Φοβούνται τόσο πολύ  στη Βολιβία ή στο Μεξικό ή στην Παραγουάη, χώρες στις οποίες κυριαρχεί ο καθολικισμός, όπου δεν είναι μάθημα τα Θρησκευτικά; Και είναι δυνατόν εδώ να κατηγορούνται κόμματα και Βουλευτές, οι οποίοι θέτουν αυτό το απλό θέμα προς συζήτηση, ότι πλήττουν τον πυρήνα του ελληνικού πολιτισμού; Συζητήσεις παρωχημένες, οι οποίες είναι σύμπτωμα, δυστυχώς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, της παρακμής.

Εμείς αυτό που είπαμε -και εξακολουθούμε να το θέτουμε, γιατί κάποια στιγμή θα εφαρμοστεί, θα υλοποιηθεί- είναι ότι η αυτοτέλεια του Λυκείου, της μέσης εκπαίδευσης, με ένα τρόπο μπορεί να κατακτηθεί: με το εθνικό απολυτήριο και με την απεξάρτηση οποιασδήποτε διαδικασίας εισαγωγής στα πανεπιστήμια από το απολυτήριο αυτό και από τη διαδικασία απόκτησης αυτού του απολυτηρίου. Το θέτουμε και υπάρχουν -ξέρετε- πάρα πολλοί έγκριτοι επιστήμονες οι οποίοι το αποδέχονται.

Ο μόνος τρόπος είναι ένα απολυτήριο, το οποίο θα είναι το πιστοποιητικό, θα έχει το ISO το οποίο θα σου δίνει τη δυνατότητα να κατευθύνεσαι είτε προς την ανώτατη εκπαίδευση, είτε προς την επαγγελματική εκπαίδευση. Βασική προϋπόθεση είναι αυτή η πιστοποίηση, η οποία, δυστυχώς –θα μου επιτρέψετε να σας πω- δεν περιγράφεται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Θα ήθελα να πω κάτι για την τεχνική εκπαίδευση, για την πληροφορική. Δεν μπορεί να είναι μάθημα –εκτίμησή μου- με την έννοια του μαθήματος. Δεν θα καθοδηγήσει ο πληροφορικάριος τον τρόπο χειρισμού των γνώσεων. Δεν μπορεί να τον καθοδηγήσει. Ο πληροφορικάριος θα δώσει τα τεχνικά στοιχεία λειτουργίας των συστημάτων αυτών. Αυτοί οι οποίοι θα δώσουν τη δυνατότητα αξιολόγησης στους μαθητές είναι το ίδιο το λύκειο και οι άλλες ειδικότητες.

Αυτός είναι ο ρόλος της μέσης εκπαίδευσης, το να μπορεί να μετατρέπει το παιδί τα εκατομμύρια των πληροφοριών σε γνώση. Γιατί το τεράστιο πρόβλημα των νέων παιδιών είναι αυτό, ότι την πληροφορία δεν τη μετατρέπουν σε γνώση και τη γνώση, βεβαίως, σε συλλογισμό και την κατάληξη σε συμπεράσματα. Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι αυτό δεν το κάνει το λύκειο μέχρι τώρα και δεν θα το κάνει και με το δικό σας λύκειο.

Αυτός είναι ο λόγος που δεν ψηφίζουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, γιατί εμείς θέλαμε το νομοσχέδιο αυτό να είναι πραγματική μεταρρύθμιση, μεταρρύθμιση που να μείνει και να είναι στοιχείο της αναπτυξιακής ανασυγκρότησης του τόπου. Η εκτίμησή μας είναι ότι δεν είναι και ότι πάρα πολύ σύντομα θα έρθει ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα προσαρμόσει τις ατέλειες του δικού σας νομοσχεδίου.»

Σχόλια

Πολιτική

Περισσοτερα στην κατηγορια Πολιτική

Copyright © 2015-2016 Clevernews