Ελλάδα

Πρωτιά για την Ελλάδα μας που «ανοίγει πανιά» – οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές

Πρωτιά για την Ελλάδα μας που «ανοίγει πανιά» – οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές

Ο εφοπλιστικός κλάδος ανασυντάχθηκε και κατέλαβε πρώτη θέση στο κόσμο ως πλοιοκτήτρια χωρά. Η μικρή Ελλάδα κατέκτησε τις θάλασσες και πήρε ξανά τη πρωτιά, διώχνοντας από το πρώτο σκαλί του βάθρου την ανταγωνίστρια Ιαπωνία.

Συγκεκριμένα οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν 4.489 πλοία συνολικής χωρητικότητας 164 εκατ. τόνων, έναντι 157,4 τόνων και 8.537 πλοίων των Ιαπώνων.

1

Ενδεικτικό του μεγέθους των εφοπλιστών αυτών που ανήκουν στο «top five» είναι ότι το άθροισμα των στόλων που ελέγχουν σήμερα και ανέρχεται σε 461 πλοία χωρητικότητας 64,1 εκ. τόνων, όταν το σύνολο των Ελλήνων πλοιοκτητών διαχειρίζεται 4.894 πλοία με συνολική χωρητικότητα 291,7 εκ. τόνων. Αντιπροσωπεύουν δηλαδή το 22% της χωρητικότητας σε τονάζ του ελληνόκτητου στόλου.

Σύμφωνα με την έκθεση όπως αναφέρουν Τα Νέα , η Ελλάδα, βρίσκεται στην πρώτη θέση και ακολουθούν η Ιαπωνία στη δεύτερη, στην Τρίτη η Κίνα και στην τέταρτη θέση, η Γερμανία. Μάλιστα τη λίστα των δέκα πρώτων χωρών στην ποντοπόρο ναυτιλία συμπληρώνουν η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.

 

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες όμως, που επέδειξαν συγκράτηση τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, άρχισαν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος το 2010 και από το 2014 βρίσκονται και πάλι στην κορυφή της κατάταξης, με συνολικό στόλο 164 εκ. gt. Στην τρίτη θέση εμφανίζεται η Κίνα με 6.427 πλοία χωρητικότητας 116,6 εκ. gt και στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με στόλο συνολικής χωρητικότητας μόλις 95 εκ. gt. Τη λίστα των 10 πρώτων χωρών στην ποντοπόρο συμπληρώνουν η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.

 

Οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές:

 

Ο Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 94 πλοία χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)

Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff kai Dryships με 104 πλοία χωρητικότητας 12,6 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου

Γιώργος Προκοπίου των εταιρειών Dynacom και Dynagas με 91 πλοία χωρητικότητας 12,5 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων

Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 104 πλοία χωρητικότητας 10,4 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων

Πήτερ Λιβανός των εταιρειών Euronar και Gaslg LNG με 68 πλοία χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 δεξαμενόπλοιων και 7 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)

Νίκος Τσάκος της εταιρείας TEN με 67 πλοία χωρητικότητας 6,2 εκατ. Τόνων.

Βαγγέλης Μαρινάκης της εταιρείας Capital Ship Managment με 37 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων.

Θεόδωρος Βενιάμης της εταιρείας Golden Union με 27 πλοία χωρητικότητας 3,2 εκατ. Τόνων.

Χάρης Βαφειάς της εταιρείας Vafias Group με 61 πλοία χωρητικότητας 2,1 εκατ. τόνων.

Πάρης Δράγνης των εταιρειών Goldenport και Ocean gold με 30 πλοία χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων.

efoplistes-karavi

 

koonews.gr/clevernews.gr

 

Σχόλια

Περισσοτερα στην κατηγορια Ελλάδα

Copyright © 2015-2016 Clevernews