7 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Rosebud.21
Το καθηλωτικό αστυνομικό θρίλερ «75 Μέρες» ξεσκεπάζει τα συγκλονιστικά παρασκήνια ενός εγκλήματος που έχει μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη της Ισπανίας – ενός εγκλήματος που ακόμη αναζητά απαντήσεις και ευθύνες.
Το 1992, στο Αλκασέρ, μια μικρή πόλη κοντά στη Βαλένθια της Ισπανίας, τρία κορίτσια γύρω στα 14-15 εξαφανίζονται από προσώπου γης. Την τελευταία φορά που τις είδαν ζωντανές, έκαναν ωτοστόπ για να πάνε σε ένα κλαμπ σε μια κοντινή πόλη. Η αστυνομία, σε ένα από τα πολλά λάθη που θα κάνει σε αυτήν την έρευνα, αρχικά υποθέτει ότι απλώς το έχουν σκάσει.
Tα πτώματά τους, όμως, βρίσκονται δύο μήνες αργότερα, συντρίβοντας τις οικογένειές τους και σοκάροντας την τοπική κοινότητα. Ποιος θα μπορούσε να τολμήσει ένα τέτοιο έγκλημα σε μια φιλήσυχη περιοχή όπου όλοι γνωρίζονταν με όλους;
Τριάντα χρόνια μετά, οι «75 Μέρες» έρχονται για να επανεξετάσουν το έγκλημα που συγκλόνισε την Ισπανία όχι μόνο εξαιτίας της σοκαριστικής του βιαιότητας, αλλά και εξαιτίας της αμφιλεγόμενης και εξοργιστικά ελλιπούς αστυνομικής έρευνας που ακολούθησε, καθώς και την προβληματική κάλυψη από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Ένα έγκλημα που ακόμη ζητά απαντήσεις
Είναι μια υπόθεση που δε μπόρεσε να ξεχάσει κανένας Ισπανός. H εξαφάνιση των τριών κοριτσιών του Αλκασέρ και η μετέπειτα ανακάλυψη των πτωμάτων τους σε ρηχό τάφο 75 μέρες μετά, σοκάρει ολόκληρη τη χώρα, η οποία παρακολουθεί με αγωνία όλες τις εξελίξεις.
Το έγκλημα αυτό συνέβη σε μια περιοχή με μικρά χωριά, όπου τα κορίτσια ήξεραν σχεδόν τους πάντες. Εξάλλου, μια φίλη τους, που δεν ήταν μαζί τους εκείνο το βράδυ, κατέθεσε ότι ποτέ δεν έκαναν ωτοστόπ στα τυφλά: πάντα έμπαιναν σε αμάξια ανθρώπων που ήδη γνώριζαν, κάτι που προσέθεσε μια ακόμη φρικιαστική λεπτομέρεια στα όσα έρχονταν σιγά-σιγά στο φως.
Πέρα από έναν μάρτυρα -που αγνοήθηκε κατ’ εξακολούθηση- δεν υπάρχουν ουσιώδη στοιχεία. Και τα όσα υπάρχουν δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν ή δεν προστατεύονται αρκετά καλά, ώστε να βοηθήσουν. Γενικότερα οι χειρισμοί των αρχών είναι εγκληματικά ελλιπείς, ανίκανοι και ερασιτεχνικοί, κάτι που σημαίνει ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος και, τελικά, έδαφος.
Η υπόθεση φιγουράρει στα ΜΜΕ νύχτα και μέρα, δίνοντας άφθονη τροφή σε ταμπλόιντ, ριάλιτι σόου και εκπομπές κίτρινου τύπου για εβδομάδες. Είναι η εποχή, εξάλλου, της γέννησης και του «trash» τηλεοπτικού σταθμού Telecinco, σε ιδιοκτησία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, για τους οποίους η υπόθεση ήταν το απόλυτο δώρο – το οποίο και «άρμεξαν» χωρίς ντροπή.
Η σύλληψη τελικά θα έρθει: ο Μιγκέλ Ρικάρ κατηγορείται για το έγκλημα από κοινού με τον φίλο του, δραπέτη Αντόνιο Ανγκλές. Όμως, ο Ρικάρ θα ισχυριστεί ότι η ομολογία του ήταν προϊόν πιέσεων και ξυλοδαρμών, ενώ η αυτοψία των πτωμάτων αποκάλυψε επτά διαφορετικά DNA στη σκηνή του εγκλήματος, κανένα από τα οποία δεν ανήκουν στα θύματα ή τους φερόμενους ως δολοφόνους. Κι έτσι, το μυστήριο γύρω από την υπόθεση παραμένει. Μπορεί να έχουν περάσει πάνω από τριάντα χρόνια, αλλά μερικές πληγές δεν κλείνουν ποτέ.
Σκηνοθεσία: Μ.Α. Ρομέρο
Σενάριο: Μ.Α. Ρομέρο
Ηθοποιοί: Άνα Φερνάντεζ, Αντόνια Σαν Χουάν, Μακαρένα Γκόμεζ, Χαβιέ Αλμπάλα
Διάρκεια: 119 λεπτά
Διανομή: Rosebud .21
Facebook
Twitter
Tumblr
RSS