«444 π.Χ. ο θάνατος της εταίρας Κλεψύδρας- Μια αποστολή του επιθεωρητή Διονυσίου» είναι το νέο μυθιστόρημα του Νίκου Φαρούπου που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κέδρος και όπως καταλαβαίνει κανείς πρόκειται για μία ιστορία που εκτυλίσσεται στην αρχαία Ελλάδα (περισσότερα για το βιβλίο δείτε εδώ).
Η Αθήνα σε μεγάλες δόξες, ο ηγέτης Περικλής παντοδύναμος, έργα εν εξελίξει και προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες κλονίζονται από μια σειρά ατυχημάτων, αλλά και το φόνο της διάσημης εταίρας Κλεψύδρας. Ο Περικλής για να προλάβει την αναστάτωση, αλλά και για τη διαλεύκανση της υπόθεσης και την αποκάλυψη των ενόχων, καλεί τον παιδικό του φίλο Διονύσιο.
Ο Νίκος Φαρούπος, γνωστός για τα σενάριά του, μάς χάρισε ένα πρωτότυπο και καλογραμμένο βιβλίο που θα απολαύσουν οι λάτρεις του αστυνομικού μυθιστορήματος, αλλά και εκείνοι που αγαπούν την ιστορία, ιδίως της αρχαίας Ελλάδας.
Από τις πρώτες κιόλας σελίδες ο αναγνώστης διαπιστώνει την εμβριθή έρευνα του συγγραφέα για την καθημερινότητα της αρχαίας εποχής. Χρησιμοποιεί λέξεις, ονομασίες αντικειμένων που δεν γνωρίζουμε, ούτε χρησιμοποιούνται στις μέρες μας, αλλά και ιστορικά γεγονότα, όπως η λειτουργία της πόλεως- κράτους, η διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων και άλλα. Ο Φαρούπος προέβλεψε σοφά και ενέταξε σε παράρτημα υποσημειώσεις για όλα αυτά, καθώς και καταγραφή των κύριων πρωταγωνιστών με κάποιες σημειώσεις εν είδει βιογραφικού για τον καθένα, για να μπορούμε ν΄ανατρέχουμε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης.
Μέσα σ΄αυτό το καλοστημένο πλαίσιο, εντάσσει ως βασική ιστορία τη δολοφονία της Κλεψύδρας, της πιο περιβόητης εταίρας, ιδιοκτήτρια ενός κραταιού οίκου με γυναίκες που εργάζονται για την ικανοποίηση των ανδρών της Αθήνας. Όμως, εκτός απ’ αυτό, ο οίκος είναι και ένα άτυπο κέντρο πληροφοριών. Άραγε ήταν αυτή η αιτία του φόνου; Ήταν η κλοπή; Ήταν η αντιζηλία κάποιας άλλης εταίρας;
Τα συμβάντα, εντούτοις, δε σταματούν εδώ. Απόπειρες ξυλοδαρμού και δολοφονίας αθλητών που πρόκειται να συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες προκαλούν πονοκέφαλο για οργανωμένο σχέδιο.
Στη γραφή διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι προέρχεται από χέρι σκηνοθέτη και δε θα μας κάνει καμία εντύπωση αν δούμε το θάνατο της Κλεψύδρας, εκτός από το χαρτί, μέσα από το γυαλί ή το πανί…
Facebook
Twitter
Tumblr
RSS