Θέατρο

«Η κυρία Κλάιν»

«Η κυρία Κλάιν»

Η Αιμιλία Υψηλάντη, η Νατάσα Καλογρίδη και η Σάρα Εσκενάζη συναντώνται για δεύτερη χρονιά στη σκηνή του θεάτρου Αργώ, στο έργο «Η κυρία Κλάιν» του Νίκολας Ράιτ σε σκηνοθεσία της Χρύσας Καψούλη.

Τρεις γυναίκες και οι τρεις ψυχαναλύτριες, μια μάνα -η περίφημη Μέλανι Κλάιν- η κόρη της και η γραμματέας της περνούν μια νύχτα μαζί, στο Λονδίνο του 1934. O ξαφνικός θάνατος του γιού και αδελφού δημιουργεί άγριες συγκρούσεις, συνεχείς ανατροπές, ανταγωνισμό, ενοχές, πάθη.

Θεραπεύεται η ανθρώπινη ψυχή από τα τραύματά της;

Η Κυρία Κλάιν είναι η βιεννέζα ψυχαναλύτρια Μέλανι Κλάιν, η σημαντικότερη της Ευρώπης που έκανε πρωτοπόρες έρευνες στη νηπιακή και παιδική ψυχολογία και αμφισβήτησε έντονα τον Σίγκμουντ Φρόυντ του οποίου υπήρξε μαθήτρια.

Το έργο γράφτηκε το 1988 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας.

Ο Άγγλος δραματουργός Νίκολας Ράιτ βασίστηκε στην βιογραφία της Κλάιν για να συνθέσει με μαεστρία στοιχεία από την προσωπική και την επαγγελματική της ζωή, δραματοποιώντας καταστάσεις και παράλληλα κριτικάροντας, πότε με χιούμορ και πότε με οξύτητα, τις ακρότητες και την ανεπάρκεια της ψυχανάλυσης ακόμη και για τους επαγγελματίες του είδους. Ο ίδιος έχει πει: «Δεν έχει καμία σημασία για το έργο, αν εγώ είμαι υπέρ ή κατά της ψυχανάλυσης, αν συμφωνώ ή όχι με τις θεωρίες της Κλάιν, αφού η ιστορία των τριών αυτών γυναικών – παρά το ότι ήταν ψυχαναλύτριες – λειτουργεί σαν μεταφορά για τις σχέσεις οποιασδήποτε μάνας με την κόρη της και τη φίλη της. Το έργο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση σε κοινωνίες, όπου η μάνα έχει κυρίαρχο ρόλο, όπως, για παράδειγμα, στη Λατινική Αμερική».

Πώς γίνεται μία γυναίκα που θεραπεύει τα τραύματα της ανθρώπινης ψυχής ταυτόχρονα να συνθλίβεται από τα δικά της τραύματα; Και γιατί οι συγκρούσεις μέσα σε σχέσεις βαθιάς αγάπης αντί να καταλήγουν στη λύση και την ανακούφιση να οδηγούν στην συντριβή;

Μια διαρκής σύγκρουση μεταξύ τριών γυναικών τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, που καταλήγει σε μια σύγχρονη τραγωδία. Το έργο – πιο σύγχρονο από ποτέ – δεν στέκεται μόνο στις ανθρώπινες σχέσεις και τις συγκρούσεις που είναι φαινόμενο κάθε κοινωνίας, σε οποιαδήποτε εποχή, από καταβολής κόσμου. Εγείρει παράλληλα τόσο φιλοσοφικά όσο και κοινωνικά ζητήματα, αλλά και τις προεκτάσεις τους.

Στην παράσταση χρησιμοποιείται στροβοσκοπικός φωτισμός.

Μια παραγωγή της καλλιτεχνικής εταιρείας Αργώ. Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού.

Κείμενο: Νίκολας Ράιτ

Μετάφραση: Έλση Σακελλαρίδου

Σκηνοθεσία: Χρύσα Καψούλη

Σκηνογραφία: Γιάννης Αρβανίτης

Συνεργάτης σκηνογράφος: Μελίνα Αναλυτή

Κοστούμια: Σπύρος Γκέκας

Σχεδιασμός Φωτισμών: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Βαγγέλης Βογιατζής

Β βοηθός σκηνοθέτη: Βίλλυ Κοντονικολάκη

Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Χάρης Φλέουρας

Φωτογραφία/Βίντεο: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Διεύθυνση παραγωγής: Άρτεμις Υψηλάντη-Ναπολέων

Σχεδιασμός οπτικής επικοινωνίας: Άρης Σομπότης

Επικοινωνία: Art ensemble | Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Τα κοστούμια της φωτογράφισης είναι του κ. Βασίλη Ζούλια.

Παίζουν: Αιμιλία Υψηλάντη Νατάσα Καλογρίδη Σάρα Εσκενάζη

Από 7 Οκτωβρίου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00

Διάρκεια παράστασης: 100’

Τιμές εισιτηρίων: €17 πλατεία, €15 εξώστης (γενική είσοδος), €15 για άνω των 65, €12 φοιτητικό, €10 ανέργων και ΑΜΕΑ (μειωμένα)

Θέατρο Αργώ, Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο, Τηλ.: 2105201684

Σχόλια

Θέατρο

Περισσοτερα στην κατηγορια Θέατρο

  • «O Υπέροχος Γκάτσμπυ»

    «Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ», το μυθιστόρημα-σταθμός μιας εποχής, του Αμερικανού συγγραφέα Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ που δημοσιεύθηκε το 1925,...

  • Δεσποινίς Μαργαρίτα

    Με το εμβληματικό έργο «Δεσποινίς Μαργαρίτα» του Ρομπέρτο Ατάϋντε έρχεται αντιμέτωπη φέτος η Κατερίνα Μαραγκού, υπό τη...

  • «Η σπασμένη στάμνα»

    Το έργο του Χάινριχ φον Κλάιστ από τις 10 Δεκεμβρίου την Κεντρική Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ «ΑΔΑΜ:...

  • «Sexy Laundry»

    Με τα αδιέξοδα των ερωτικών σχέσεων που απασχολούν εκατομμύρια ζευγάρια παγκοσμίως καταπιάνεται η ξεκαρδιστική, τρυφερή και συγκινητική...

Copyright © 2015-2016 Clevernews