Συνεντεύξεις

Αλέξανδρος Τρανουλίδης: «Ο ρόλος με γνωρίζει, τον γνωρίζω, συναντιόμαστε και ύστερα χωρίζουν οι δρόμοι μας»

Αλέξανδρος Τρανουλίδης: «Ο ρόλος με γνωρίζει, τον γνωρίζω, συναντιόμαστε και ύστερα χωρίζουν οι δρόμοι μας»

Συναντήσαμε και μιλήσαμε με τον ηθοποιό που κέρδισε το «Βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο φεστιβάλ θεάτρου 48hrs-11» στο θέατρο Παραμυθίας, ο οποίος πρωταγωνιστεί φέτος στον «Πλούτο» του Αριστοφάνη που ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Τον έχουμε απολαύσει στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο και φέτος θα έχουμε την ευκαιρία να τον δούμε ως Χρεμύλο στη σκηνή.

Τα τελευταία χρόνια παίζεται πολύ ο Αριστοφάνης και ο Πλούτος ειδικότερα. Γιατί; ενέχει κάποια συμβολική σημασία για την εποχή μας;

Αλ. Τρ.: Αν το δούμε και ιστορικά ο Πλούτος γράφτηκε  μετά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και μετά την διακυβέρνηση των τυράννων-τρόικας της εποχής. Στην τότε αθηναϊκή εποχή επικρατούσε «δημοκρατορική δικτατορία», επαγγελματίες πολιτικοί, γεωργία και οικονομία κατεστραμμένη, αδικία, πείνα, ανισότητα, αποχή των πολιτών από τα κοινά και υπερβολική έλλειψη οράματος και ελπίδας για το αύριο. Σου θυμίζει τίποτα αυτό;;;

Δυστυχώς η ιστορία στην Ελλάδα επαναλαμβάνεται από αρχαιοτάτων χρόνων. Κι αυτή η επανάληψη της ελλαδικής φτώχειας, της δοσιλογίας, της λαμογιάς και του χρηματικού καημού, εκφράζεται στην αποτύπωση αυτής την διαχρονικής «κωμικής τραγωδίας» του Αριστοφάνη. Στον Πλούτο αναδεικνύεται η έλλειψη της ελπίδας των πολιτών για ένα καλύτερο και δικαιότερο κόσμο. Ο ρόλος του Χρεμύλου, που ενσαρκώνω στο έργο, ως πατρική φιγούρα φέρνει την λύση και την συμπλήρωση αυτού του κενού που έχει δημιουργηθεί, με ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας.

Η κρίση πλέον είναι παντού και βιώνεται καθημερινά. Πώς τη βιώνετε εσείς οι ηθοποιοί;

Αλ. Τρ.: Κοίτα, τα πρώτα επαγγέλματα που χτύπησε η οικονομική κρίση είναι, σίγουρα, αυτά της ψυχαγωγίας, της διασκέδασης και της παιδείας. Εντάξει περιττό να πω ότι υπάρχει μεγάλη ανεργία στο επάγγελμα.  Πιστεύω όμως ότι κι απ’ αυτό , μακροπρόθεσμα, θα βγούμε κερδισμένοι. Κι αυτό γιατί βλέπω ότι σιγά σιγά γίνεται ένα ξεσκαρτάρισμα αυτών που επαγγέλλονται ως εργασία τους την υποκριτική τέχνη, και μένουν αυτοί που πραγματικά νιώθουν ότι το επάγγελμα δεν είναι κάτι ευτελές, ακαλλιέργητο και ενδιάμεσο μέσο για αναγνώριση και γρήγορο «πλούτο».  Νιώθω ότι τώρα πια δίνεται η ευκαιρία σ΄αυτούς που πραγματικά αγαπάνε την τέχνη, να δημιουργήσουν χωρίς περιορισμούς και να παράγουν πολιτισμό. Χαίρομαι όταν βλέπω νέες ομάδες να παράγουν πολιτισμό. Έστω και εάν αυτός είναι πειραματικός. Με την προσπάθεια φθάνεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Αρκεί να προσπαθούμε και να μην το βάλουμε κάτω. Αυτή είναι η βαριά μας Βιομηχανία, η παιδεία και ο πολιτισμός. Ήλιο και θάλασσα έχουν όλες οι γειτονικές μας χώρες. Αυτό που πιστεύω βαθύτατα  θα μας κάνει να αντεπεξέλθουμε στην κρίση, είναι η παραγωγή πολιτισμού και παιδείας. Το μόνο που χρειάζεται είναι συνεργασία και προσπάθεια. Στο χέρι μας είναι!

Σε έχουμε δει σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Αν έπρεπε να κολλήσεις μία “ταμπέλα” στον εαυτό σου, σε ποιο από όλα θα σε κατέτασσες; 

Αλ. Τρ.: «Χαμαιλέοντας». Έχω ζήσει την μετάβαση από το έναν «χώρο» στον άλλον, και πιστεύω ότι έχω προσαρμοστεί εξίσου καλά σε όλα. Αυτή την στιγμή, αυτό που σίγουρα μπορώ να σου πω, είναι ότι με τραβάει η κωμωδία. Μετά και το φεστιβάλ 48hrs στο θέατρο Παραμυθίας, που με τιμήσανε με το πρώτο βραβείο καλύτερου ηθοποιού, είχα αν μη τι άλλο κάμποσες προτάσεις για θέατρο. Χωρίς δεύτερη σκέψη, κατέληξα στην κωμωδία. Σίγουρα παίζει ρόλο και ότι έχω βιώσει την κατάθλιψη και την οργή, από αυτά που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό, αλλά σίγουρα θέλω να βλέπω τους θεατές, που έρχονται να μας δουν, να βγαίνουν από το θέατρο και να ξεχνάνε για μια στιγμή τα προβλήματά τους και να γελάνε. Είναι σημαντικό το γέλιο στην ζωή μας. Διάβασα σε ένα ιατρικό άρθρο ότι ο άνθρωπος που δεν γελάει, χάνει τουλάχιστον 5 χρόνια από το προσδόκιμο της ζωής του. Γι΄ αυτό προτιμώ να γελάω παρά να πεθάνω μες τον φόβο και την κατάθλιψη. Η γυναίκα μου  και η κόρη μου, γελάνε πολύ και τους θαυμάζω γι΄ αυτό.

Ποιο ρόλο που έχεις ερμηνεύσει μέχρι στιγμής έχεις ξεχωρίσει και γιατί; Υπάρχει κάποιο έργο που θέλεις να παίξεις κάποια στιγμή;

Αλ. Τρ.: Πραγματικά δεν έχω ξεχωρίσει κανέναν. Προσπαθώ να αποστασιοποιούμαι του ρόλου. Τον γνωρίζω, με γνωρίζει, συναντιόμαστε και ύστερα χωρίζουν οι δρόμοι μας. Βέβαια έχουν υπάρξει στιγμές από λόγια κάποιων ρόλων, που με έχουν αγγίξει, γιατί είχα παρόμοια βιώματα. Όχι τόσο με τον ίδιο τον ρόλο, αλλά με τα λόγια του, που μου φέρνουν μπροστά μου δικές μου αναμνήσεις και βιώματα. Είμαι παιδί Ποντίων και από μικρός θυμάμαι τον καημό του ξεριζωμού και την νοσταλγία της χαμένης πατρίδας. Χωρίς μίσος χωρίς εμμονές. Όταν το συνάντησα αυτό στα λόγια ενός μετανάστη, μέσω ενός ρόλου, με συγκίνησε αφάνταστα και άρχισα να δακρύζω. Αλλά γενικά διψάω για κάτι καινούργιο και ενθουσιάζομαι, σαν τον μικρό μου τον γιό, με τις καινούργιες προκλήσεις ενός νέου ρόλου.

Ποια είναι η επόμενη δουλειά που ετοιμάζεις;

Αλ. Τρ.: Θεατρικά εκτός του «Πλούτου» που θα παιχτεί  στο Ίδρυμα Κακογιάννη (20 Οκτώβρη) για μια βραδινή  παράσταση και κάποιες πρωινές για σχολεία, είμαι στο κατώφλι να ξεκινήσω πρόβες για δικό μου έργο, που μάλλον θα ανέβει τον Ιανουάριο του επόμενου χρόνου. Επίσης είμαι στα σκαριά και για κάτι τηλεοπτικό που ακόμα δεν μπορώ να πω περισσότερα.

Συμμετοχές του Αλέξανδρου:

Θέατρο

2000 ¨Αφελής¨ σκην. Καπινιάρη θέατρο Φοίνικα {Ψάρακας}

2002 ¨Αγγέλα¨ σκην. Καπινιάρη θέατρο Πέτρας {Μένιος}

2003 ¨Γυάλινος κόσμος¨ σκην. Κυριάκου θέατρο Φοίνικα{Τομ}

2004 ¨40 χρόνια Μπόστ¨ σκην. Μυλωνά  θέατρο Πέτρας {Μ. Αλέξανδρος}

2005 ¨Τα μαύρα και τα κόκκινα του έρωτα¨ σκην. Βαρούχα-Νταλιάνη θέατρο Ξυλοτεχνία

2005 ¨Η χώρα των πουλιών (δ.Όρνιθες)¨ σκην. Α. Βαρούχα θέατρο Ξυλοτεχνία

{Πεισθεταιρός}

2006 ¨Αντιγόνη¨ σκην Α. Λάζου {Κρέων}

2007 ¨Νεκυϊα¨ σκην. Α. Λάζου αμφιθέατρο Αργοναύτες {Οδυσσέας}

2007 ¨Τεϊοποτείο Το Αυγουστιάτικο φεγγάρι¨ σκην. Α. Μυλωνά θέατρο Ξυλοτεχνία {Οσίρα}

2013 ΅Το παρόν προς ενοικίαση΅ σκην. Ομάδα Πούνκτουμ θέατρο Παραμυθίας φεστιβάλ

(Πρώτο βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο φεστιβάλ θεατρου Παραμυθίας)

Τηλεόραση

2004 ¨Το πρώτο Γάλα¨ σκην.  Καλατζή {Γιάννης}

2004 ¨Εμμονές¨ σκην.  Δημητρακόπουλος {Γιος}

2007 ¨Εντιμότατοι Κερατάδες ¨ σκην. Κουτελιδάκης επ.12 {γκαρσόν εστιατορίου}

2007 ¨Ο Γητευτής ¨ σκην. Αναγνωστόπουλου επ.5{υπάλληλος γραφείου}

2007 ¨Ενας μήνας και κατι¨ σκην. Θωμοπουλος  επ.1 {Λακης φωτογράφος}

2007 “Ερωτας¨ σκην. Κωστόπουλος επ.64,65,66 {Αστυνομικος}

2008 ¨Το εργοστάσιο¨ μικρ. μήκους σκην. Καπλανίδης (επ. Παπανικολάου) {Αλέξης}

2009 ¨Πολυκατοικία¨ σκην. Θωμοπουλος επ. 66 {Μάκης}

2011 ¨Οικογενειακές ιστορίες¨ σκην. Αναγνωστόπουλος επ. 38 {Ανδρέας Κοσμίδης}

2011 ¨Η γενιά των 592 ευρώ¨ σκην. Λαπατάς επ. 22 (Διαδηλωτής)

2011 ¨Πίσω στο σπίτι¨ σκην. Ρασιδάκη επ. 7 (Αστυνομικός)

Κινηματογράφος

2008 ¨Ισοβίτες¨ σκην. Μαραγκού {δεσμοφύλακας}

2009 ¨Κόκκινη κλωστή δεμένη¨ σκην. Χαραλάμπους {Μάυς}

Ντοκιμαντέρ

2005 ¨Φιλιατρά¨ ντοκυμ. σκην. Μαραγκού {συμμετοχή}

2006 ¨Σούνιο Λαύριο¨ σκην. Παπανικολάου {αφηγητής, ποιητής}

Θέατρο του δρόμου

2001 στον δρόμο Αγ. Παρασκευής Μπουρνάζι με την θεατρική ομάδα “Hapi haou re” {αφηγητής}

2003 στον δρόμο Ερμού και στην κεντρική πλατεία Περιστερίου με την θεατρική ομάδα “Hapi haou re”

Διαφημίσεις

2010 Εμπορική Τράπεζα – “Oui”

2011 Vodafone – “10 euro”

2103 Τράπεζα Πειραιώς – “Προχωράμε εμπρός”

 

 

Επιμέλεια: Γιώτα Σάλμα

 

3 5 1

Αλέξανδρος Τρανουλίδης

Αλέξανδρος Τρανουλίδης

Σχόλια

Συνεντεύξεις

Περισσοτερα στην κατηγορια Συνεντεύξεις

Copyright © 2015-2016 Clevernews